25 Kasım 2008 Salı

Benim Adım Selen


BENİM ADIM SELEN

Öykü – Aysel Gürmen
Oyunlaştıran / Yöneten – Ümit Kireççi
Afiş - Erkin Ergin
Prodüksiyon – Lila Düşler Tiyatrosu

Benim Adım Selen” çocuk edebiyatının güçlü kalemi Aysel Gürmen’in kendi kızını ve ailesini gözlemleyerek ortaya çıkardığı eseridir. Seri halde devam eden bu seri “aaa, aynı bizim ev” dedirten gerçekliğiyle 4 yaşındaki minik bir kızı kahramanı olarak seçerken ablayla biraz daha büyük çocukları, anne ve babayla da ebeveynleri incelemiştir. Ancak merkezinde çocuk dünyası ve çocuğa verilen değer hep aynı kalmıştır.
Selen, serisinin oyunlaştırılması işte bu noktada önem kazanmıştır. Oyun yazarı Ümit Kireççi özellikle ilköğretim 1. kademeye hitap edecek bir uyarlamayı uygun görmüş, anaokulu ve üzeri çocukların abla ve Selen’le empati kurmalarını amaçlamıştır.

Öyküsü:

Selen, dünyayı; ki sadece evinden oluşmaktadır, insanları; ki sadece ailesinden oluşmaktadır, tanımaya çalışırken ve büyürken dil gibi, gündelik alışkanlıklar gibi, çocuk-yetişkin uyumsuzluğu gibi soru ve sorunlarla uğraşmaktadır. Bu arada da kendisi olmaya çalışmaktadır.
Ancak o yaştaki bir çocuğu belki de en dehşete düşürecek şey ebeveynlerini kaybetmek. Baba çalıştığından zaten az görünüyor evde. Ya anne de işe girer evden ayrılırsa? Anne ve Baba evi terk ederse? Yalnız kalırsa?
Çok naif ve saf duygularla dolu bir çocuğun, 4 yaşındaki bir çocuğun, Selen’in hikayesidir bu.

Ben de varım
Ve buradayım
Tam üç yaşımda
Ve kocamanım
Yeter Ki
Kulak Verin Bana
Kocaman dediğime
Bakmayın siz
Aslında çok küçüğüm
Sevgi düşkünüyüm
Yeter ki
Kulak verin bana!
Kurallarınız var
Uymam gereken
Korkularım var
Onlarla çelişen
Yeter ki
Kulak verin bana!
Hiç de Zor değil
İnanın bana
Yeter ki
Kulak verin bana!

Şiir – Aysel Gürmen

Hiç yorum yok:

LİLA DÜŞLER TİYATROSU

LİLA DÜŞLER TİYATROSU